loading...
پویمان
پویمان بازدید : 1 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


به طرح تعزیراتی اعتقادی ندارم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعتقادی به اجرای طرح برخورد تعزیراتی با اجاره‌بها ندارد گفت: بهترین راهکار برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه است.

 

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سوال که جلسات تعیین نرخ تعزیرات اجاره بها از چه زمانی آغاز می‌شود افزود: زحمات وزیر راه و شهرسازی و معاون امور مسکن وی را در خصوص ساماندهی املاک و مستغلات نمی‌توان نادیده گرفت اما وقتی که سال اول اجرای این طرح نرخ 7 تا 9 درصد و سال گذشته هم نرخ اجاره بها 13 تا 15 درصد تعیین می شود می بینیم که چندان موفق نبوده است.

وی ادامه داد: در سال اول اجرای طرح مزبور دیدیم که با زور و فشار هم حتی بسیاری از مالکان به این طرح توجهی نکردند چرا که با دستور نمی‌توان مالک را به اجرای طرح ملزم کرد.

 

*عرضه می تواند بازار اجاره بها را به ثبات برساند

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که به هر حال بودن این طرح بهتر از نبودن آن است و دادن قیمت می‌تواند جلوی افزایش بیش از حد نرخ اجاره بها را بگیرد گفت: با این گونه طرح‌ها نمی‌توان اجاره بها را ساماندهی کرد.

خسروی ادامه داد: عرضه و تقاضا باعث خواهد شد نرخ اجاره بها به ثبات برسد و بازار اجاره ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه وقتی به دستورات گوش داده نشود بدتر است، گفت: قیمت ملک 100 درصد رشد پیدا کرده است حال چطور می‌توان با این گونه دستورات نرخ اجازه بها را کاهش داد.

 

* اجاره بها در تهران از شاخص تورم عبور کرده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: قیمت اجاره بها در تهران در سال جاری نسبت به پارسال از شاخص تورم بیش از حدّ عبور کرده است.

خسروی در پاسخ به این سوال که اگر شما با طرح تعزیرات مخالف هستید چه راهکاری برای ساماندهی اجاره بها دارید گفت: همین ساخت و سارهای صورت گرفته می‌تواند با عرضه شدن بازار اجاره بها را به ثبات برساند.

*اجرای مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه یکی از ابزارهای مناسب

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که مشکل این است که مسکن احداث می‌شود اما عرضه نمی‌شود تاکید کرد: یکی از ابزارهای عرضه مسکن و خالی نماندن واحدهای ساخته شده اجرای مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه است. 

*در آمریکا مسکن خالی بماند سریعا تملک می شود

 خسروی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته مثل آمریکا هیچ مالکی نمی‌تواند واحد مسکونی خود را خالی نگه دارد.

وی ادامه داد: در آمریکا اگر خانه‌ای خالی از سکنه بماند این واحد مسکونی سریعاً تملک می‌شود.

خسروی اضافه کرد: طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند بر ساماندهی اجاره‌بهای مسکن موثر واقع شود.


پویمان بازدید : 2 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


این روزها آن دسته از واحدهای مسکونی که ارزش آنها میلیاردی است همچون واحدهای مسکونی میلیاردی در گذشته جزو واحدهای خاص محسوب نمی‌شوند.

اکنون برخی از واحدهای مسکونی که از کمترین امکانات رفاهی برخوردار هستند قیمت فروش آنها بیش از یک میلیارد و حتی بالاتر از 10 میلیارد تومان از سوی فروشنده‌ها تعیین می‌شود!
در گذشته واحدهای مسکونی میلیاردی از امکاناتی همچون: برخورداری از بیش از یک پارکینگ، تراس بزرگ، سالن اجتماعات ، سالن ورزش و غیره ( هرچند معمولی در زمان فعلی) بهره‌مند بودند که این ویژگی‌ها تنها مختص این واحدها بود و همین امر باعث ارزش میلیاردی این واحدها می‌شد. اما در حال حاضر واحدهایی هستند که با امکانات پارکینگ، انباری و آسانسور قیمت شان میلیاردی محاسبه می‌شود! این موضوع نشان دهنده تورم و گرانی و خودخواهی عده ای از فروشنده‌ها در بازار مسکن است که روی دادن هر اتفاقی را ممکن کرده است. برای مثال: در منطقه آجودانیه واقع در خیابان بهزاد یک واحد مسکونی نوساز با متراژ 245 متر مربع، متری 12 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.این واحد مسکونی فقط از پارکینگ، انباری و آسانسور بهره‌مند است.
همچنین قیمت هر متر مربع واحدی 236 متری در خیابان میرداماد (خیابان البرز) 11 میلیون تومان از سوی مالک برآورد شده است. 5 سال از عمر بنای واحد مذکور می‌گذرد و امکاناتش به پارکینگ، انباری و آسانسور ختم می‌شود.


پویمان بازدید : 30 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


بر اساس مصوبه دولت در خصوص مالیات مسکن مهر به ازای هر واحد مسکن حداکثر ۳ میلیون ریال مالیات برای یک بار گرفته می‌شود.

به گزارش روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوبه هیات وزیران درباره تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای هر مترمربع مسکن مهر با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
تصویب‌نامه در خصوص تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای هر مترمربع مسکن مهر به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ شد.
هیئت وزیران در جلسه مورخ 4اردیبهشت1392 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1ـ تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای هر مترمربع مسکن مهر از تاریخ 1388.1.1 در پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد (52000) ریال تعیین و برای یک بار اخذ می‌شود. سازمان تأمین اجتماعی بیمه دیگری از پروژه‌های مسکن مهر دریافت نمی‌نماید و پس از دریافت کل این مبلغ موظف است ظرف مدت بیست روز نسبت به صدور مفاصا حساب اقدام نماید.
2ـ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر از تاریخ 1388.1.1 در پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آن‌ها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی حداکثر سه میلیون ریال برای هر واحد تعیین می‌شود

پویمان بازدید : 1 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


دو ماه پایانی بهار بهترین فصل خرید

خریدن یا نخریدن دغدغه ثابت ایرانیان شده که در چند وقت اخیر از بازاری به بازار دیگر تغییر می‌کند.

«بخریم یا نخریم»؟ امروز در محافل خانوادگی، کاری و... جایگزین بودن یا نبودن شکسپیر شده است. خریدن یا نخریدن دغدغه ثابت ایرانیان شده که در چند وقت اخیر از بازاری به بازار دیگر تغییر می‌کند. یک روز از نمودار تپیکس بالا می‌رود روزی دیگر برق سکه آن را می‌گیرد و زمانی اسکناس پشت سبز. عجیب نیست این کاروانی که به راه افتاده روزگاری در سرسرای بازار مسکن زانو بزند. اگر سال قبل بازار ارز جولانگاه سرمایه‌گذاران بود این روزها مسکن است که دغدغه مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران شده است. بر خلاف بسیاری از مسوولان بخش مسکن که معتقدند با توجه به پیش رو بودن برگزاری انتخابات ترسیم وضعیت آتی مسکن چندان نمی‌تواند دقیق باشد و محتاطانه به روند رو به رشد قیمت‌ها اشاره می‌کنند.بسیاری از مشاوران املاک بر این باور هستند: ثبات نسبی قیمت‌ها در ماه‌های ابتدایی سال جاری که به نظر می‌رسد حاصل افزایش حداکثری قیمت‌ها در چند‌ماهه پایانی سال گذشته است سه‌ماهه ابتدایی سال 1392 را به فرصتی طلایی برای خرید خانه و حتی زمین تبدیل کرده است.فرصتی که از چشم بسیاری از متقاضیان مسکن دور نمانده و موجب شده تا برعکس سال‌های گذشته که در اواخر اردیبهشت‌ماه همزمان با ثبات قیمت‌ها به بازار وارد می‌شدند امسال برای خرید مسکن مصرفی خود قدری تعجیل کنند و خرید خود را یک ماه زودتر انجام دهند.

برخی فعالان بازار مسکن که دستی در ساخت‌وساز دارند دو ماه پایانی فصل بهار را بهترین زمان برای خرید خانه می‌دانند و اعتقاد دارند جدا از تاثیر دیگر بازارها همچون بازار ارز بر رشد قیمت مسکن، به حداکثر رسیدن قیمت تمام‌شده ساختمان در چند ماه آینده دلیلی برای افزایش قیمت‌ها از سوی مالکان خواهد بود.به گفته فعالان بازار در یک ماه پایانی سال گذشته قیمت ساخت هر متر مربع از متری 750 هزار تومان به متری 900 هزار تومان رسید. در حالی که گمان می‌رفت این افزایش قیمت برای نیمه ابتدایی سال ثابت باقی بماند اما همزمان با شروع سال جدید برخی هزینه‌های ساخت‌و‌ساز همچون امتیاز انشعاب آب‌و‌فاضلاب یا هزینه صدور جواز ساختمانی به یکباره با افزایش بیش از 50 درصدی رو‌به‌رو شد و هزینه ساخت‌وساز را برای سازنده افزایش داد.به گفته فعالان بازار مسکن با وجود افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز این انتظار وجود دارد که هزینه ساخت هر متر مربع واحد مسکونی از 900 هزار تومان هم فراتر رود. اما اگر تصمیم به خرید خانه داشتید پیش از خرید به چندین نکته کلیدی در مورد خانه خود دقت کنید. منطقه‌ای که برای خرید خانه انتخاب می‌کنید بدون شک اولین معیار انتخاب شماست. هیچ‌گاه با مراجعه به اولین بنگاه منطقه خرید نکنید. سعی کنید با مراجعه به چندین بنگاه قیمت خرید خانه در آن منطقه دست‌تان بیاید. این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که تاریخ سند در نوساز تلقی شدن خانه مهم نیست. خانه‌ای نوساز تلقی می‌شود که تاریخ سال جواز صادر‌شده با تاریخ پایان کار آن یکی باشد چرا که ممکن است سازنده پس از صدور جواز چندین سال ساختمان را نیمه‌‌کاره رها کند که در کیفیت مصالح ساختمانی بی‌تاثیر نیست. برای انتخاب یک محله مناسب اول آنکه به امکانات آن توجه کنید و بعد به موقعیت جغرافیایی آن با دقتی بیشتر نگاه کنید. اگر فایل مورد نظر را پیدا کردید و به منطقه رفتید قبل از آنکه درون واحد را ببینید اول دور تا دور آن را رصد کنید.تا حد ممکن و در صورت توان اولویت خود را خرید خانه تک‌واحدی قرار دهید. همیشه آپارتمان‌های جنوبی به دلیل نورگیر بودن در اولویت قرار دارند. بعد از آن آپارتمان‌های شمالی، بعد شرقی و بعد از آن غربی.توصیه دیگری که مشاوران املاک به شما می‌کنند انتخاب واحدی در طبقات بالاتر به دلیل نورگیر بودن آنهاست.اگر به این موارد دقت کردید و برای انتخاب خانه به امتیازات درونی واحد آپارتمانی رسیدید امکانات درونی واحد را که به دو دسته نقشه و سازه تقسیم می‌شود مدنظر قرار دهید.نقشه ساختمان را با توجه به چیدمان وسایل خود تصور و توجه کنید که سرویس بهداشتی به سالن پذیرایی مشرف نباشد.دارا بودن پکیج، مجزا بودن هواکش‌ها، استاندارد بودن راه‌پله‌ها و روشن بودن رنگ سرامیک‌ها از جمله امتیازات یک واحد مسکونی محسوب می‌شوند. علاوه بر این تا جای ممکن خانه‌ای را انتخاب کنید که به جای سرامیک کف آن سنگ کار شده باشد چرا که مقاومت بیشتری دارد.

پویمان بازدید : 2 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


در حالی‌که این روزها اغلب متقاضیان واحدهای مسکونی در پایتخت به دنبال خرید و فروش یا اجاره آپارتمان در متراژهای مختلف هستند، در بخش دیگری از بازار مسکن، معاملات خانه‌های ویلایی هم به صورت محدود انجام می‌شود.

در شرایطی که به دلیل کمبود زمین در تهران و افزایش قابل توجه قیمت‌ها، مالکان خانه‌های قدیمی ویلایی که در اصطلاح به آنها کلنگی هم می‌گویند در پی یافتن فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تبدیل ملک ویلایی خود به آپارتمان‌های چند طبقه هستند، هنوز هم تعداد محدودی از مالکان بنا به دلایلی، ترجیح می‌دهند درگیر دردسرهای ساخت و ساز جدید نشوند و خانه ویلایی خود را اجاره دهند یا برای فروش به بازار مسکن عرضه کنند.
از سوی دیگر، به‌رغم آنکه در حال حاضر ساخت و سازهای یک یا دو طبقه که به علت دارا بودن حیاط، خانه ویلایی نامیده می‌شوند نیز بین سازندگان پایتخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما هنوز هم در میان فایل‌های فروش یا اجاره‌ که از جانب سازندگان یا مالکان به بنگاه‌های مسکن معرفی می‌شود، می‌توان علاوه بر واحدهای کلنگی که هنوز قابلیت سکونت دارند، خانه‌های مسکونی ویلایی نوساز یا کم سن و سال را هم پیدا کرد که از نظر قیمتی تفاوت قابل توجهی با قیمت آپارتمان ندارند و بعضا به علت ویلایی بودن و کم بودن تراکم طبقات، گران‌تر از آپارتمان‌ها هستند.
در این میان، علاوه بر ساختمان‌های مسکونی ویلایی یک یا دو طبقه، تعداد محدودی واحدهای مسکونی 3 تا 4 طبقه هم یافت می‌شوند که به علت واقع شدن در یک زمین دارای حیاط، مالک یا سازنده آن، ترجیح می‌دهد به جای فروش یا رهن و اجاره تک به تک واحدها، تمام ساختمان را یکجا به فردی واحد بفروشد یا اجاره دهد. به عنوان نمونه، مالکی در منطقه سعادت آباد، ساختمان مسکونی ویلایی خود را که در 250 مترمربع زمین با زیربنای 750 مترمربع در چهار طبقه احداث شده است، با قیمت 11 میلیارد و 500 میلیون تومان، به صورت یکجا، به بازار فروش مسکن عرضه کرده است. مالک این ساختمان مسکونی، همچنین در معرفی ملک خود عنوان کرده که این ساختمان علاوه بر موارد یاد شده از 150 مترمربع بنا با موقیعت تجاری در همکف ساختمان برخوردار است.
اجاره خانه ویلایی، کمتر از آپارتمان
در بازار اجاره ساختمان‌های مسکونی ویلایی هم به رغم محدود بودن تعداد این فایل‌ها، تنوع قابل توجهی مشاهده می‌شود. این در حالی است که برخلاف بالاتر بودن قیمت فروش واحدهای مسکونی ویلایی نسبت آپارتمان‌های با سن و سال، متراژ و موقعیت مشابه با این ساختمان‌ها، در بازار اجاره، واحدهای مسکونی ویلایی اغلب با قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به آپارتمان‌ها به بازار مسکن عرضه شده‌اند.
به عنوان نمونه، مالکی خانه 51 مترمربعی خود را در خیابان ولیعصر، چهارراه معزالسلطان، که دو خوابه و در طبقه دوم واقع است با شرایط 7 میلیون تومان رهن و ماهانه 300 هزار تومان اجاره به بازار مسکن عرضه کرده است.
این در حالی است که قیمت گفته شده نسبت به نرخ رهن و اجاره آپارتمانی با مشخصات مشابه در منطقه ذکر شده تا حد قابل توجهی فاصله قیمتی دارد.
البته مالک در فایل آگهی خود عنوان نکرده است که ساختمان چند سال ساخت است و چه موقعیتی دارد.

خانه ویلایی در تهران، چند؟ +جدول

در حالی‌که این روزها اغلب متقاضیان واحدهای مسکونی در پایتخت به دنبال خرید و فروش یا اجاره آپارتمان در متراژهای مختلف هستند، در بخش دیگری از بازار مسکن، معاملات خانه‌های ویلایی هم به صورت محدود انجام می‌شود.

در شرایطی که به دلیل کمبود زمین در تهران و افزایش قابل توجه قیمت‌ها، مالکان خانه‌های قدیمی ویلایی که در اصطلاح به آنها کلنگی هم می‌گویند در پی یافتن فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تبدیل ملک ویلایی خود به آپارتمان‌های چند طبقه هستند، هنوز هم تعداد محدودی از مالکان بنا به دلایلی، ترجیح می‌دهند درگیر دردسرهای ساخت و ساز جدید نشوند و خانه ویلایی خود را اجاره دهند یا برای فروش به بازار مسکن عرضه کنند.
از سوی دیگر، به‌رغم آنکه در حال حاضر ساخت و سازهای یک یا دو طبقه که به علت دارا بودن حیاط، خانه ویلایی نامیده می‌شوند نیز بین سازندگان پایتخت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما هنوز هم در میان فایل‌های فروش یا اجاره‌ که از جانب سازندگان یا مالکان به بنگاه‌های مسکن معرفی می‌شود، می‌توان علاوه بر واحدهای کلنگی که هنوز قابلیت سکونت دارند، خانه‌های مسکونی ویلایی نوساز یا کم سن و سال را هم پیدا کرد که از نظر قیمتی تفاوت قابل توجهی با قیمت آپارتمان ندارند و بعضا به علت ویلایی بودن و کم بودن تراکم طبقات، گران‌تر از آپارتمان‌ها هستند.
در این میان، علاوه بر ساختمان‌های مسکونی ویلایی یک یا دو طبقه، تعداد محدودی واحدهای مسکونی 3 تا 4 طبقه هم یافت می‌شوند که به علت واقع شدن در یک زمین دارای حیاط، مالک یا سازنده آن، ترجیح می‌دهد به جای فروش یا رهن و اجاره تک به تک واحدها، تمام ساختمان را یکجا به فردی واحد بفروشد یا اجاره دهد. به عنوان نمونه، مالکی در منطقه سعادت آباد، ساختمان مسکونی ویلایی خود را که در 250 مترمربع زمین با زیربنای 750 مترمربع در چهار طبقه احداث شده است، با قیمت 11 میلیارد و 500 میلیون تومان، به صورت یکجا، به بازار فروش مسکن عرضه کرده است. مالک این ساختمان مسکونی، همچنین در معرفی ملک خود عنوان کرده که این ساختمان علاوه بر موارد یاد شده از 150 مترمربع بنا با موقیعت تجاری در همکف ساختمان برخوردار است.
اجاره خانه ویلایی، کمتر از آپارتمان
در بازار اجاره ساختمان‌های مسکونی ویلایی هم به رغم محدود بودن تعداد این فایل‌ها، تنوع قابل توجهی مشاهده می‌شود. این در حالی است که برخلاف بالاتر بودن قیمت فروش واحدهای مسکونی ویلایی نسبت آپارتمان‌های با سن و سال، متراژ و موقعیت مشابه با این ساختمان‌ها، در بازار اجاره، واحدهای مسکونی ویلایی اغلب با قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به آپارتمان‌ها به بازار مسکن عرضه شده‌اند.
به عنوان نمونه، مالکی خانه 51 مترمربعی خود را در خیابان ولیعصر، چهارراه معزالسلطان، که دو خوابه و در طبقه دوم واقع است با شرایط 7 میلیون تومان رهن و ماهانه 300 هزار تومان اجاره به بازار مسکن عرضه کرده است.
این در حالی است که قیمت گفته شده نسبت به نرخ رهن و اجاره آپارتمانی با مشخصات مشابه در منطقه ذکر شده تا حد قابل توجهی فاصله قیمتی دارد.
البته مالک در فایل آگهی خود عنوان نکرده است که ساختمان چند سال ساخت است و چه موقعیتی دارد.

پویمان بازدید : 2 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


افزایش قیمت بعد از انتخابات شایعه بیش نیست و با ایجاد فضای اقتصادی در بازار قیمت مسکن به ثبات می رسد.

خوانساری با بیان اینکه شایعات بی اساسی مبنی بر افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات ایجاد شده است گفت:  تغییر قیمت در بازار مسکن  متناسب با نرخ تورم به وجود می آید . 
وی در ادامه افزود: در صورتی که فضا و کار اقتصادی در کشور پس از انتخابات ایجاد شود قیمت مسکن به ثبات می رسد. 
عضوانجمن شرکت های ساختمانی  با اشاره به اینکه  در حال حاضر بسیاری  ازسرمایه گذاران نقدینگی خود به سمت بازار خرید و فروش مسکن سوق می دهند افزود: با ایجاد فضای اقتصادی مناسب قیمت مسکن به ثبات می رسد. 
خوانساری در ادامه توضیح داد: باایجاد فضای اقتصادی و حرکت به سمت تولید می توان آرامش را به بازار مسکن بازگرداند. 
وی در ادامه افزود: جایگزین کردن تولیدات به جای صادرات و واردات و باز کردن فضای اقتصادی در بهبود بازار مسکن موثر است. 
عضو انجمن شرکت های ساختمانی در خصوص بازار اجاره بها گفت: نیاز مردم به مسکن درحال حاضر اثر گذاری بسیاری در بالا رفتن قیمت  اجاره بها داشته است.

پویمان بازدید : 25 یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


متقاضیان واحدهای 122 متری مسکن مهر در شهر جدید پردیس در زمان تحویل واحدها متوجه شدند که متراژ آپارتمانهای تحویل داده شده به آنها 90 و 105 متری است و به همین جهت واحدهای خود را تحویل نگرفتند.

صبح امروز جمعی از متقاضیان مسکن مهر پردیس که برای تحویل واحدهای 122 متری به شرکت عمران پردیس مراجعه کرده بودند، در کمال ناباوری به آنها واحدهای 90 متری و 105 متری معرفی شد که اعتراض شدید آنها را به دنبال داشت.
براین اساس، شرکت عمران شهر جدید پردیس چندی پیش با پیامک، مالکان این واحدها را دعوت می کند که برای صبح امروز در پردیس حاضر شوند و واحدهای خود را تحویل بگیرند. مطابق با قراردادی که این متقاضیان با شرکت عمران پردیس داشتند قرار بود که آپارتمانهای 125 مترمربعی در فاز 8 شهر پردیس در منطقه دره بهشت به آنها واگذار شود.
اما این متقاضیان در هنگام انتخاب و تحویل واحدها متوجه می شوند که متراژ آنها 90 متری یا 105 متری است با وجودی که از این متقاضیان آورده واحدهای 122 متری گرفته شد و تاکنون 70 درصد پول واحدها را هم پرداخت کرده اند.
یکی از این متقاضیان، اظهار داشت: از امروز ساعت 6 صبح در این محل حاضر شدیم اما مسئولان تا ساعت 10 صبح ما را معطل نگه داشتند و وقتی هم که برای تحویل واحدها آمدند، متوجه شدیم که متراژ واحدها کمتر از قرارداد و آورده ای است که پرداخت کرده ایم.
وی افزود: ما جزو اولین متقاضیان مسکن مهر در پردیس بودیم؛ به همین جهت هم آپارتمان هایی با متراژهای بالا را انتخاب کردیم اما الان می بینیم که آن واحدها را به ما تحویل ندادند. به گفته این متقاضی، تاکنون پاسخ مشخصی به آنها داده نشده است و متقاضیان هم از تحویل واحدها خودداری کردند.
متقاضیان باید 9 ماه صبر کنند
این در حالی است که یک مقام مسئول در شرکت عمران شهر پردیس اعلام کرد: در قرارداد مسکن مهر چند گزینه وجود دارد که متقاضیان در این پروژه، واحدهای سه خوابه را درخواست کردند اما در حال حاضر این واحدها آماده تحویل نیست.
وی افزود: هم اکنون تنها این واحدها آماده تحویل است، ضمن آنکه برخی از متقاضیان در پروژه کوزو ثبت نام کردند در حالی که این پروژه واحدهای بیشتر از 85 مترمربع ندارد اما به دلیل اینکه در ابتدا گزینه بزرگترین واحد را درج کردند، تصورشان این بود که آپارتمانها سه خوابه است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این متقاضیان می توانند تا 9 ماه دیگر صبر کنند تا واحدهای بزرگتر آماده شود، ضمن آنکه به تعداد همه متقاضیان واحدهای سه خوابه وجود ندارد.

پویمان بازدید : 29 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


دلایل کمبود آپارتمان نوساز در فایل‌ فروش بنگاه‌ها

تعداد ساختمان‌های مسکونی نوساز در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر تهران دید به ساختمان‌های سالخورده را محدود کرده، اما به‌رغم این فراوانی، عرضه «نوساز‌فروشی» در بنگاه‌‌های املاک با اقدام عمدی سازنده‌ها، به اندازه نصف سایر آپارتمان‌ها کاهش پیدا کرده و جلوی استفاده مسکونی از نوسازها گرفته شده است.

کمبود فایل‌فروش واحدهای تازه‌ساز که یکی از ریشه‌های فرعی افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر بشمار می‌رود، هم‌اکنون تنظیم سطح عرضه و تقاضا در بازار را به هم ریخته و شرایط را برای اعلام نرخ‌‌های حبابی از سوی سایر مالکان واحدهای فروشی فراهم آورده است.
هر چند این نرخ‌ها که در برخی مناطق تا 50 درصد نرخ سال گذشته، متورم شده، فعلا مشتری ندارد و متقاضیان در بازار آنها را پس می‌زنند، اما به گفته کارشناسان اگر روال طبیعی ساخت و عرضه مسکن برای آپارتمان‌هایی که در سال‌های 89 و 90 در تهران پروانه ساخت برایشان صادر شده بود، به اجرا درمی‌آمد امسال به ازای هر نفر متقاضی خرید مسکن در بنگاه‌های املاک، حداقل یک واحد مسکونی نوساز وجود داشت.
با صدور 300 هزار فقره پروانه‌ساختمانی برای واحدهای مسکونی در سال‌های 89 و 90 در تهران انتظار می‌رفت زمان طبیعی ساخت‌وساز -15 تا 20 ماه- برای این پروانه‌ها نیز تکرار شود و از نیمه‌های سال91، ماهانه حدود 20 هزار واحد تازه‌ساز تکمیل و برای فروش، در بنگاه‌ها فایل شود.
آمار معاملات مسکن در تهران براساس آنچه سامانه رهگیری بنگاه‌های املاک اعلام می‌کند، از خرید و فروش 10 تا 15 هزار واحد مسکونی در ماه، در شرایط طبیعی بازار – نه رونق مطلق، نه رکود مطلق- حکایت دارد که البته کمی بیشتر از این حجم، متقاضی به بنگاه‌ها مراجعه می‌کند که به دلایلی از خرید منصرف می‌شود.
بنابراین اگر ساخت‌وسازهای دو سال پیش، امسال به سرانجام می‌رسید، عرضه با تقاضا سربه‌سر می‌شد و نه تنها رکود فعلی به وجود نمی‌آمد که احتمال کاهش قیمت مسکن نیز وجود داشت.
نوسازها ته‌نشین شده‌اند
رییس انجمن انبوه‌سازان تهران درباره علت کمبود فایل فروش واحدهای نوساز به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: شرایط ماه‌های اخیر آثار موجی است که پارسال با افزایش قیمت زمین و هزینه‌های ساخت‌وساز به وجود آمد.
ایرج رهبر تصریح کرد: آپارتمان‌های نوساز در بازار مسکن «ته‌نشین» شده‌اند چونکه سازنده‌های این ساختمان‌ها در یکسال اخیر سرعت تکمیل واحدهایشان را کند کردند تا حداقل آسیب را از تورم ببینند و این به معنی انصراف از فروش نیست.
رییس انبوه‌سازان با اشاره به اینکه بازار مسکن از التهاب ناشی از موج گرانی عبور کرده است، گفت: سازنده‌ها بیش از این، ساختمان‌های نیمه‌کاره را متوقف نمی‌گذارند و حداکثر از تابستان امسال فروش واحدهای نوساز قوت می‌گیرد.
فرود قیمت از نقطه اوج
رهبر همچنین درباره قیمت مسکن نیز افزود: رشد 52 درصدی قیمت مسکن در تهران در سال گذشته باعث شد نقطه اوج تورم مسکن در سال91 رقم بخورد و امسال منحنی نرخ رشد قیمت سقف جدیدی نخواهد زد چونکه حداکثر رشد مورد انتظار سفته‌بازها، حدی بود که سال گذشته ایجاد شد.
رییس انبوه‌سازان با بیان اینکه توان خرید مسکن در بازار تاب تحمل رشد بیشتر قیمت را ندارد، تصریح کرد: امسال هم قیمت زمین و هم قیمت مسکن به مراتب بهتر از سال گذشته خواهد بود.
این فعال ساختمانی در ادامه گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» افزود: انبوه‌سازان برای تجهیز دوباره توان مالی‌شان جهت شروع پروژه‌های جدید مسکونی در تهران، به زودی پروژه‌های در دست ساخت را تکمیل می‌کنند و ساختمان‌هایی را که در ماه‌های اخیر تمایلی به فروش آنها نداشتند به بازار مصرف عرضه خواهند کرد.
هر دولتی بیاید، مسکن‌مهر را می‌پذیرد
ایرج رهبر در پاسخ به پرسشی درباره نوع برخورد احتمالی دولت جدید با ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر که همگی به متقاضیان پیش‌فروش شده است، گفت: واحدهای مسکونی‌مهر با پول پیش‌خریداران ساخته شده و الان در همه پروژه‌های مسکن‌مهر، آورده نقدی متقاضیان تزریق شده است.
بنابراین تصور می‌کنم هر دولتی با هر نگاه و خط‌وربطی بر سر کار بیاید، حتما این پروژه را به سرانجام خواهد رساند چرا‌ که جوابگوی صدها هزار خانوار متقاضی مسکن باید باشد.
قیمت مسکن 20درصد حباب دارد
رییس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران اعلام کرد: 20 درصد قیمت مسکن در تهران حباب است که انتظار می‌رود این حباب به زودی تخلیه شود.
مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه در مناطق مختلف تهران، قیمت های مسکن فاصله زیادی دارند افزود: منطقه 15 در سال گذشته کمترین رشد قیمت مسکن را به خود دید و در منطقه یک بیشترین افزایش قیمت اتفاق افتاد ضمن اینکه نرخ‌‌ها در منطقه 22 نیز تاحدود زیادی افزایش پیدا کرد.
رییس اتحادیه مشاوران‌املاک در گفت‌وگو با واحدمرکزی خبر پیش‌بینی کرد شرایط کنونی در بازار مسکن و قیمت‌های حبابی تا چندماه آینده تغییر کرده و بهبود پیدا کند.

پویمان بازدید : 3 پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


بازدید از واحدهای نمونه مسکن ویژه سایت تهرانسر از جمعه این هفته (13 اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود و متقاضیان بازدید و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند از طریق ارسال پیامک به نوبت از این واحدها بازدید کنند.

 بازدید از واحدهای نمونه مسکن ویژه سایت تهرانسر از جمعه این هفته (13 اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود و متقاضیان بازدید و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند از طریق ارسال پیامک به نوبت از این واحدها بازدید کنند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: بازدید این واحدها از ساعت ٨ صبح تا ١٣ روزهای جمعه است و ثبت‌نام‌کنندگان پس از دریافت پیامک اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، می‌توانند برای بازدید به محل سایت مراجعه کنند.

به گفته مهردادفر بازدید بدون هماهنگی قبلی به دلیل شرایط ویژه ساختمانی و حفظ امنیت متقاضیان امکان پذیر نیست و متقاضیان از آوردن کودکان برای بازدید خودداری کنند.
وی بیان کرد: از این پس پاسخگویی به متقاضیان جهت برطرف کردن نقص پرونده یا تشکیل پرونده در محل سایت تهرانسر انجام می‌شود و کارشناسان مربوطه از ساعت ٩ صبح تا ١٣ در سایت تهرانسر حضور دارند.
مراجعان باید قبل از هرگونه مراجعه حضوری به سایت اینترنتی مسکن مهر شهر تهران، برای برطرف کردن نواقص پرونده خود به سایت مراجعه کنند.
ثبت‌نام در مسکن ویژه تهران با واریز وجه به حساب بانک مسکن و به صورت اینترنتی امکانپذیر است.
به گفته فریبرز واحدی - مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران - تحویل تعدادی از واحدها پس از اتمام نازک‌کاری در اواخر خرداد امسال صورت می‌گیرد اما اکثر واحدها از نیمه دوم سال (آبان و آذر ماه) تحویل داده می‌شود.
وی اعلام کرد: این امر با سه شیفته شدن عملیات اجرایی در بهار و تابستان محقق می‌شود و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند فقط روزهای جمعه و پس از هماهنگی‌های لازم از ساعت ٨ تا ١٣ از واحدهای نمونه مسکن ویژه بازدید کنند.

پویمان بازدید : 3 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (0)


در فایل واحدهای مسکونی 70 تا 80 متری فروشی با عمربنا و امکانات متفاوت در مناطق مختلف تهران طی روزگذشته، ارزش هر متر مربع این واحدها بین 2 میلیون تا 6/3 میلیون تومان در نوسان بود.

در فایل واحدهای مسکونی 70 تا 80 متری فروشی با عمربنا و امکانات متفاوت در مناطق مختلف تهران طی روزگذشته، ارزش هر متر مربع این واحدها بین 2 میلیون تا 6/3 میلیون تومان در نوسان بود. مالکانی که این روزها واحدهای فروشی خود را در بنگاه یا آگهی‌ها اعلام می‌کنند، مدام علاوه بر اینکه به خوش نقشه بودن واحدشان اشاره می‌کنند، اغلب خود را به عنوان فروشنده واقعی هم معرفی می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خریداران براین باورند که قیمت واحدهای فروشی این دسته از فروشنده‌ها با نرخ واحدهای دیگری که مالکان‌شان، خود را فروشنده واقعی اعلام نمی‌کنند برابر است! حال مشخص نیست که فروشنده‌ها بر چه اساسی خود را فروشنده واقعی اعلام می‌کنند، چراکه بسیاری از متقاضیان خرید خانه تاکید دارند هزینه‌ای که باید صرف خرید در بازار مسکن کنند بیشتر به سلیقه مالک بستگی دارد.
از طرف دیگر فروشنده‌ها هم اظهار می‌کنند که آنها نرخ‌ را سلیقه‌ای تعیین نمی‌کنند بلکه تاثیر نوسان قیمت همه اقلام به صورت روزانه باعث شده تا آنها ارزش واحدشان را مدام تغییر دهند. قیمت‌های پیشنهادی ستون امروز نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط باشد، البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

تعداد صفحات : 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 267
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 1,841