loading...
پویمان
پویمان بازدید : 0 شنبه 10 اسفند 1392 نظرات (0)


اتفاقات خوبی در انتظار بازار مسکن در سال آینده است و رونق بازار مسکن به حرکت سرمایه به سمت این بازار پیش‌بینی می‌شود.

سعید اسلامی بیدگلی - کارشناس مسکن - با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال گذشته و روند رو به رشد پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده به نظر می‌رسد در سال آینده عرضه مسکن افزایش یابد و طی سال‌های 93 و 94 بازار مسکن رونق گیرد.

وی افزود: از طرف دیگر بازار سرمایه رشد خود را از دست داده است و نقدینگی از دیگر بازار‌ها خارج می‌شود و به سمت بازار مسکن می‌آید.

اسلامی بیدگلی با اشاره به این‌که بازار مسکن بازیگران زیادی دارد، گفت: پیشتر دخالت‌های دولت در بازار مسکن کمتر بود اما طی چند سال اخیر دخالت دولت در بخش مسکن به دلیل ساخت واحد‌های مسکونی مهر بیشتر شد اما پیش از این دخالت دولت در امور مسکن کمتر از پنج درصد بود.

این کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: با توجه به تعداد بازیگران زیاد این بازار تصمیم‌گیران بخش مسکن بخش خصوصی هستند که از سازندگان خرد تا کلان را شامل می‌شوند.

وی افزود: در سالی که گذشت اقتصاد کشور با اندکی نوسان مواجه شد و بازار مسکن تحت تاثیر بازار سال 91 با رشد قیمت مسکن مواجه شد و بازار سرمایه با تورم روبرو شد.

اسلامی بیدگلی با بیان این‌که برخی بر این باور بودند که امسال نیز بازار با رشد سریع قیمت‌ها آغاز می‌شود، گفت: نقدینگی سرگردان در اقتصاد از ابتدای سال از بازار مسکن به سمت بورس رفت و حجم زیادی از خرید و فروش‌های مسکن کاهش یافت.

به گفته این کارشناس اقتصاد مسکن در نتیجه آنچه پس از اتفاقات اقتصادی رخ داد رکود بازار مسکن در سال جاری بود.

وی با بیان این‌که ممکن است در سال آینده عرضه و تقاضای مسکن افزایش یابد، گفت: براساس آمار موجود از میزان واحد‌های مسکونی و تعداد خانوار که طی سال‌های اخیر تفاوت داشتند اکنون برابر شده‌اند و در مناطق شهری انتظار رشد قیمت نخواهیم داشت.

اسلامی بیدگلی افزود: معاملات مسکن در سال آینده افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود مدل اقتصاد سنجی در سال آینده توسعه یابد و این مدل اقتصادی تحت تاثیر علمی است تا بتواند با پژوهش‌های دانشگاه و کارشناسی به صورت مستقل نظرات خوبی در بخش مسکن ارائه دهد.

این کارشناس اقتصاد مسکن گفت: دولت جدید نیز وعده‌ی کاهش تورم به میزان 25 درصد را داده است و امیدواریم این امر در سال آینده صورت گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی و همچنین برنامه‌های افزایش وام مسکن اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها در بلند‌مدت و برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه تاثیر‌گذار است.

به گفته اسلامی بیدگلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تامین مالی از طریق بازار سرمایه و سازمان بورس می‌تواند باشد و این امر می‌تواند باعث رونق بخش سرمایه‌ای در کشور شود و شرایط رکود را تسهیل بخشد.                                               

پویمان بازدید : 0 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)


20 اسفند ماه جاری آخرین مهلت اصلاح قراردادهای متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر اعلام شد.

آن دسته از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر که تا کنون موفق به انعقاد اصلاح قراردادشان نشده‌اند تا 20 اسفند ماه مهلت دارند به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مراجعه کنند.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در این باره گفته است متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن نسخه قبلی قرارداد یا برگه رسید موقت به دفتر این اداره در خیابان نجات‌الهی شمالی مراجعه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر برای پرداخت قسط چهارم خود تا بیستم فروردین ماه مهلت دارند. پیشتر اعلام شده بود قسط چهارم تا پایان روز یازدهم بهمن ماه پرداخت شود که مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران پرداخت قسط چهارم را بیستم فروردین ماه اعلام کرد.                                                                

پویمان بازدید : 0 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)


بر اساس تصویب مجلس، در صورت شناسایی خانه‌های خالی توسط سازمان امور مالیاتی، میزان مالیات بر درآمد این واحدها متغیر تعیین می‌شود.

بر اساس مصوبه مجلس که در قالب اصلاح ماده 54 مکرر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن به تصویب مجلس رسید، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به عنوان واحد خالی شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد:

سال دوم: یک دوم مالیات متعلقه

سال سوم: برابر مالیات متعلقه


 سال چهارم به بعد: یک و نیم برابر مالیات متعلقه

پویمان بازدید : 0 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)


فروش امتیاز 11 تا 12 میلیون تومان

اگرچه هنوز بخشنامه آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ نشده، اما خبر تصویب آن باعث شده تا تقاضا برای خرید و فروش مسکن مهر در پردیس افزایش یابد

پس از اعلام آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر از سوی وزیر راه و شهرسازی تقاضا برای خرید و فروش مسکن مهر افزایش یافته و باعث شده تا متقاضیانی که از خرید و فروش واهمه داشتند نیز به فکر فروش واحد مسکونی خود بیافتند.

فعالان بازار مسکن در شهر پردیس معتقد هستند که با ابلاغ رسمی بخشنامه آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر قطعا تقاضا و قیمت مسکن مهر بیش از این افزایش خواهد یافت.

هلالی یکی از مشاوران املاک فعال در شهر پردیس گفت:‌ این روزها مراجعه برای خرید و فروش مسکن مهر افزایش یافته است، هر چند که تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نگذاشته است.

وی با اشاره به اینکه با اعلام آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر تقاضا و مراجعه به بنگاه‌های مسکن 50 درصد افزایش یافته گفت: بخشنامه آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر اگر به صورت رسمی ابلاغ شود نه تنها مراجعات افزایش می‌یابد بلکه قیمت‌ها نیز رشد خواهد کرد.

ثروتی یکی دیگر از مشاوران املاک فعال در شهر پردیس گفت: اگرچه هنوز خرید و فروش مسکن مهر در این شهر را به آن شکل نداشتیم اما قطعا تا روزهای آینده که تکلیف بخشنامه مشخص و ابلاغ شود قیمت‌ها و تقاضا افزایش می‌یابد.

*امتیاز مسکن مهر 11 تا 12 میلیون

وی در پاسخ به این سؤال که امتیاز مسکن مهر در این بنگاه با چه قیمتی خرید و فروش می‌شود گفت: برخی از مشاوران املاک اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن مهر می‌کنند اما ما در این خصوص وارد نمی‌شویم.

وی ادامه داد‌: در حال حاضر امتیاز مسکن مهر در شهر پردیس 11 تا 12 میلیون تومان است.

فعالان بازار مسکن در شهر پردیس معتقد هستند اگر خرید و فروش مسکن در تهران رونق بگیرد، خرید و فروش مسکن در شهر پردیس نیز رونق می‌گیرد.

بر اساس گزارش های میدانی، قیمت یک واحد مسکونی مهر به متراز 64 متر در فاز 3 شهر پردیس 80 میلیون تومان و یک واحد 78 متری 95 تا 100 میلیون تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، خریداران این واحد مسکونی علاوه بر پرداخت این مبلغ باید بازپرداخت 25 میلیون تومان وام این واحدهای مسکونی را نیز برعهده بگیرند.                                                                                            

پویمان بازدید : 1 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)


سال آینده با رونق در خرید و فروش همراه می‌شود که البته این رونق به برنامه‌های کلان کشور بستگی دارد.

بیت‌لله ستاریان - کارشناس مسکن - اظهار کرد: نمی‌توان مسکن را به برنامه‌های منطقه‌ای و محلی محدود کرد بلکه مسکن در مقیاس کلی سنجیده می‌شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد در سال آینده تغییر و تحولی در اقتصاد ایجاد شود که با افزایش عرضه‌ مسکن همراه شویم اما در صورتی که این اتفاق رخ ندهد از پایان سال آینده با بحران مسکن روبرو می‌شویم.

ستاریان معتقد است: تامین منابع مالی برای مسکن باید در برنامه‌های وسیع‌تری تحلیل و برنامه‌ریزی شود چراکه با وام‌های 50 میلیون تومانی نمی‌توان برای خرید خانه تصمیم گرفت.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که در حال حاضر با کمبود مسکن مواجه هستیم، گفت: در صورتی که در شهر تهران سالانه حدود 130 هزار واحد مسکونی ساخته شود این طرح براساس برنامه‌ جامع پاسخگوی نیاز مسکن طی 25 سال آینده خواهیم بود.

وی گفت: این پیش‌بینی در صورت نبود مهاجرت به تهران و افزایش نیافتن جمعیت در این شهر برآورد شده است.

ستاریان با اشاره به سه طرح مطرح شده از سوی دولت با عنوان مسکن اجتماعی، حمایتی و آزاد گفت: این طرح‌ها باید از سوی وزارت تعاون و اشتغال نیز پیگیری شود و موضوعی نیست که از بین رفتنی باشد.

به گفته این کارشناس اقتصاد مسکن طرح‌هایی هم‌چون مسکن اجتماعی در مواقعی عنوان می‌شود که کمبودی در تقاضای مسکن وجود نداشته باشد اما در حال حاضر مسکن اجتماعی برای دهک‌های پایین جامعه مطرح شده است.

وی افزود: باید راهکارهایی برای تعادل عرضه و تقاضا ایجاد شود تا بتواند مشکل مسکن کشور را برای دهک‌های پایین و میانی برطرف کند.

ستاریان با بیان این‌که در حال حاضر حدود 4.5 میلیون مسکن در کشور نیاز داریم، گفت: براساس افزایش جمعیت باید مشکل ساخت‌وساز برای آینده به گونه‌ای باشد تا عرضه‌ مسکن در کنار تزریق پول به بازار افزایش یابد.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر برابر بودن عرضه و تقاضا گفت: باید دید براساس چه آماری این برابری عرضه و تقاضا برآورد شده است.

به گفته وی در سال 87 ثبت‌نام مسکن مهر درست در زمانی که نیاز به مسکن در جامعه احساس می‌شد آغاز شد که تقریبا 4.5 میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و در سال 89 تاکنون کمترین تولید مسکن را داشتیم در حالی که میانگین سه سال اخیر نشان می‌دهد تنها 300 هزار واحد مسکونی در محدوده شهری و غیرشهری ایجاد شده است.

ستاریان علت افزایش سرسام‌آور نیاز مسکن را کمبود تولید عنوان و اظهار کرد: براساس اطلاعات موجود از نیاز مسکن کشور همچنان کمبود مسکن احساس می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی خاطر نشان کرد: امسال بازار مسکن با رکود همراه بود و این رکود تحت تاثیر تغییرات در دولت صورت گرفت.                                                                                                                          

پویمان بازدید : 0 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)


بررسی عملکرد شش ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن مهر حاکی از آن است که میزان تخصیص منابع مالی به پروژه‌های نیمه تمام این طرح نسبت به مدت مشابه در دولت دهم 60 درصد کاهش یافته است.

یکی از اولین برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن توقف طرح مهر بود، اقدامی که نه روحانی در دوران پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به آن اشاره کرد و نه این‌که آخوندی تا پیش از اخذ رای اعتماد مجلس درباره آن سخنی گفت.

این در حالی بود که از همان روزهای آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید موضعگیری‌ها در خصوص طرح مسکن مهر رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و پروژه‌های این طرح عامل 40 درصد از تورم کشور معرفی شد. در نهایت نیز ادامه طرح مسکن مهر برای همیشه از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی کنار گذاشته شد و آخوندی بر تکمیل پروژه‌های باقیمانده این طرح تاکید کرد.

در حالی بیش از 6 ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد، اما وضعیت پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر آنچنان که گفته می‌شود، مناسب نیست.

بررسی پرونده مسکن مهر در دولت دهم (در بازه زمانی شهریور 91 تا بهمن 91) حاکی از آن است که دولت به‌طور میانگین ماهانه 800 میلیارد تومان به این طرح تخصیص داده، این در حالی است که در شش ماهه سپری شده از عمر دولت یازدهم یعنی از شهریور امسال تا پایان بهمن ماه تخصیص تسهیلات 60 درصد کاهش یافته است.

این بدان معناست که میزان تخصیص منابع مالی به طرح مسکن مهر در دولت یازدهم ماهانه 350 میلیارد تومان بوده است، این در حالی است که بانک مسکن به‌عنوان بانک عامل طرح مسکن مهر به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که مشکلی برای تامین منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ندارد، اما به دلایلی ماهانه بیش از 350 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام طرح مهر تزریق نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، هر چند وزارت راه و شهرسازی همواره بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر تاکید کرده، اما عملکرد شش ماه گذشته با تاکیدهای پیاپی همخوانی ندارد. مسئله‌ای که باعث شد شماری از نمایندگان مجلس اوایل هفته گذشته طرح استیضاح وزیر راه راه به هیات رئیسه تقدیم کنند و در نهایت نیز با قول آخوندی این استیضاح دو ماه به تعویق بیفتد.                                                                                                                                     

پویمان بازدید : 0 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)



علی‌رغم اعلام آزادسازی معاملات مسکن مهر، سه مدل متفاوت برای نقل و انتقال این واحدها از سوی مسئولان عنوان شده و به تازگی هم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که به زودی دستورالعمل خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نهایی می‌شود.

 حدود سه ماه پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که واحدهای مسکن مهری که آماده تحویل هستند می‌توانند خرید و فروش شوند. از زمان مطرح شدن این خبر از سوی وزیر، هریک از معاونان وی اظهارات متفاوتی درباره شرایط خرید و فروش‌ این واحدها اعلام کرده‌اند.

به گونه‌ای که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر سه شرط لازم برای نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر را رسیدن این واحدها به مراحل مالی و اقساطی و ‌دریافت دفترچه قسط متقاضیان، بدهکار نبودن و نداشتن معوقه‌ به بانک مسکن و در آخر بدهکار نبودن به سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید عنوان کرد.

از سوی دیگر پژمان، رییس سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز گفته است صاحبان واحدهای مسکن مهر می‌توانند در صورت داشتن سند واحد مسکونی، سند را انتقال دهند و واحدهای مسکونی که هنوز سند دار نیستند را به صورت وکالت‌نامه واحدشان را انتقال دهند.

اما چند روز پیش نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد که معاملات مسکن مهر فقط برای متقاضیان مسکن مهر آزاد است و برای آزادسازی عمومی واحدها برنامه‌های دیگری داریم.

به گفته وی فعلا آزادسازی معاملات برای واحدهای مسکونی است که تکمیل و آماده تحویل هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هرچند با آزادسازی معاملات مسکن مهر بازار این بخش رونق می‌گیرد، خرید و فروش‌های غیرقانونی برچیده می‌شود و پیمانکاران برای تحویل هر چه سریع‌تر این واحدها ترغیب می‌شوند اما باید شرایط مشخص و واحدی برای چگونگی واگذاری این واحدها درنظر گرفته و اعلام شود تا متقاضیان خرید و فروش نیز بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.                                                                                                                        

پویمان بازدید : 0 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)


قبل از افزایش مبلغ وام خرید مسکن برخی از متقاضیان در بازار مسکن معتقد بودند که این موضوع بر تعیین قیمت‌های پیشنهادی فروش تاثیرگذار خواهد بود، به‌طوری که منحنی قیمت با رشد مواجه خواهد شد.

از طرف دیگر عده‌ای از مصرف‌کننده‌ها در بازار مسکن و بنگاهداران املاک در نیمه شمالی و مرکزی تهران براین باور بودند که مبلغ جدید وام خرید مسکن گره‌ای از کمبود بودجه خریداران باز نخواهد کرد و آنها همچنان بیرون بازار در انتظار فرصت مناسب باقی خواهد ماند.
استدلال این دسته از منتقدان، بی‌ارزش بودن مبلغ وام خرید در مقایسه با میزان قیمت‌های پیشنهادی فروش در بازار بود.
مشاوران املاک به‌عنوان شاهد در بازار معاملات واحدهای مسکونی به دنیای‌اقتصاد تاکید کردند: افزایش وام خرید مسکن نه‌تنها قیمت‌ها را با نوسان روبه‌رو نکرد، بلکه باعث ایجاد رونق در بازار خرید و فروش هم نشد.
البته ناگفته نماند که فعالان بازار مسکن در برخی از محله‌های جنوبی تهران تاکید دارند که عده‌ای از متقاضیان بازار مسکن با کمک مبلغ جدید وام خرید موفق به خرید واحدهای متراژ کوچک شدند.
با این حساب به نظر می‌رسد وام جدید خرید مسکن فقط برای قشر محدودی در محله‌های خاصی از تهران کارآمد بوده است.
با توجه به این مساله، روز گذشته مدیرعامل بانک مسکن درباره واکنش بازار مسکن نسبت به افزایش سقف وام خرید به فارس اعلام کرد: حجم معاملات مسکن 55 درصد کاهش داشته است، بنابراین مصوبه افزایش سقف وام مسکن در زمان مناسبی انجام شد و از طرف دیگر نگرانی‌هایی که بابت گران شدن مسکن به‌دلیل افزایش سقف وام مسکن بود، به واقعیت تبدیل نشد.
بت‌شکن در رابطه با کارآیی وام خرید مسکن در تهران افزود: وام 35 میلیون تومانی شاید برای تهران کفاف خرید یک واحد مسکونی را آن چنان ندهد اما برآوردها نشان می‌دهد که متوسط فروش مسکن در شهرستان‌ها یک میلیون و 650 هزار تومان است و این سقف می‌تواند کمک خوبی برای خرید مسکن در شهرستان‌ها باشد.
وی با بیان اینکه افزایش مجدد سقف وام مسکن به منابع بانک و همچنین جمع‌آوری گزارش‌ها از وضعیت بازار مسکن بستگی دارد، تصریح کرد: گران‌نشدن مسکن در بازار یک گام مثبت در ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام است.


پویمان بازدید : 1 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)


واحد نوسازی به متراژ 75 متر مربع در خیابان میرداماد شمالی با شرایط 90 میلیون تومان رهن به بازار اجاره سپرده شده است و مالک در فایل اجاره واحدش تاکید کرده است که مبلغ پیشنهادی رهن مقطوع است.

از سوی دیگر در خیابان زمزم یک واحد مسکونی نوساز 45 متری با آسانسور، به ارزش 18 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی شده است. مالک، اظهار کرده است: که شرایط تعیین شده پرداخت اجاره‌بها غیر قابل تبدیل است.
در شرایط فعلی که رکود سنگینی حاکم بر بازار مسکن است، هنوز مالکانی هستند که بر سر قیمت‌گذاری اجاره‌بها همچنان یک کلام بوده و پافشاری می‌کنند.
اگرچه قیمت واحدهای مسکونی نسبت به فصل بهار حدود 15 درصد افت داشته است و از طرف دیگر اکنون که فصل اجاره از لحاظ جا به جایی مستاجران نیست و بازار خالی از تقاضا است اما همان‌طور که گفته شد برخی از مالکان راضی به کاهش اجاره‌بها یا حداقل ارائه تخفیف نیستند.
این دسته از موجران حاضرند چند ماه یا حتی بیش از یکسال ضرر کنند و واحد خود را خالی نگه دارند اما واحدشان را طبق مبلغ درخواستی متقاضی اجاره ندهند و منتظر بمانند تا مشتری دلخواهشان از راه برسد.
یکی از مشاوران املاک فعال در مرکز تهران دراین باره اظهار کرد: برخی از فایل‌های اجاره که برای مثال در آنها قید می‌شود یکسال کلید نخورده، گاهی اوقات همین واحدها هستند که به‌دلیل رقم بالای اجاره‌بها مدت‌ها بدون سکنه باقی مانده‌اند.
مالکانی که در گرانی و ارزانی بازار اجاره، واحد خود را با مبلغ گزاف به عنوان اجاره‌بها به بازار عرضه می‌کنند، ضرر چند ماهه را به تخفیف ناچیز مستاجر ترجیح می‌دهند!
برای مثال یک واحد مسکونی 75 متری در بلوار فردوس طبق خواسته موجر با شرایط 24 میلیون تومان ودیعه و 800 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره معرفی شده است اما یک متقاضی از این مالک درخواست کرده است تا مبلغ اجاره ماهانه به 700 هزار تومان کاهش یابد در صورتی که مالک اجاره‌بهای پیشنهادی خود را مقطوع اعلام کرده است. در حال حاضر واحد مذکور 3 ماه بدون مشتری است.
اگر مالک، پیشنهاد متقاضی را پذیرفته بود در طول سال یک میلیون و 200 هزار تومان کمتر از پیشنهادش را دریافت می‌کرد اما با این حساب در طول 3 ماه خالی بودن واحد 2 میلیون و 400 هزار تومان متضرر نمی‌شد.
همچنین موجری مبلغ رهن کامل واحد 45 متری خود را در خیابان قزوین، 30 میلیون تومان غیرقابل تبدیل عنوان کرده است.
علاوه براین 84 میلیون تومان برای رهن یک واحد 86 متری در خیابان دولت اعلام شده است. متقاضیانی که این واحد را می‌پسندند باید آگاه باشند که طبق گفته موجر، مبلغ تعیین شده مقطوع است.
از طرف دیگر موجری اجاره‌بهای واحد 90 متری 15 سال ساخت خود را 10 میلیون تومان ودیعه به همراه 850 هزار تومان اجاره ماهانه با تاکید بر واژه مقطوع در نظر گرفته است.


پویمان بازدید : 0 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

این گزارش می کوشد اطلاعاتی در مورد وضعیت کنونی بازار و البته آینده قیمت ها را به شما ارائه دهد؛

خودرو: درهای بازار به روی خودروها خارجی باز شد
رایزنی های دولت با سرمایه گذاران و تجار اروپایی، راه های حضور سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران را هموار کرد. مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران، اعلام کرد تسهیلات مطلوب تجاری به تمامی تجار ارائه خواهد شد. در چنین شرایطی سرمایه گذاران اروپایی در صف ورود به بازار ایران قرار دارند. رئیس شورای رقابت نیز از ارائه طرح کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه واردات خودرو از سوی این شورا به هیات دولت خبر داد. از سوی دیگر کارشناسان خودرو افزایش قیمت خودروها داخلی در سال آینده را اجتناب ناپذیر می دانند. احمد نعمت بخش -دبیر انجمن خودروسازان- می گوید: خودروهای وارداتی کلاس بالا تاثیری در قیمت کلی خودروهایی که عموم مردم از آن استفاده می کنند، ندارند. اما با توجه به ضرر و زیانی که خودرو سازان در سال های 91 و 92 تحمل کرده اند، سال 93 قیمت خودرو داخلی 5 تا 15 درصد بالا می رود. این در حالیست که دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت قرار است تا پایان سال بازنگری و تعیین شود. نجفی منش دبیر انجمن قطعه سازان خودرو بر این باور است که سال آینده به طور طبیعی بازار با افزایش قیمت خودرو مواجه خواهد شد مگر اینکه دولت برای بخش خودرو سوبسید قائل شود.
پیش بینی: با توجه به ضرر و زیان خودرو در دو سال اخیر و پیش بینی 30 درصدی تورم در بودجه 93، خودروهای داخلی با افزایش قیمت مواجه خوهند شد.

طلا: نوسان 5 دلاری طلا
در بازارهای جهانی به دنبال نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار، جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری دوباره افزایش یافته است. احساس حاکم بر بازار در مورد طلا از ابتدای سال جدید میلادی به علت آمار ضعیف اقتصادی آمریکا و چین و بازارهای نوظهور مثبت بوده است و سبب افزایش 10 درصدی قیمت طلا از ابتدای سال جدید میلادی شده است. همزمان با افزایش بهای طلای جهانی، قیمت طلا در ایران نیز رو به رشد است. کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور روند افزایشی بهای طلای داخلی متناسب با رشد قیمت جهانی آن دانست و تاکید کرد قیمت سکه در بازار داخل بدون حباب است. طلای جهانی یک نوسان 4- 5 دلاری را تجربه کرده که همین امر منجر به افزایش بهای طلای داخلی شده است. هر چه با افزایش تقاضا برای خرید نیم سکه و ربع سکه افزایش قیمت آنها بیشتر از حد معمول بوده است اما قیمت سکه تمام مطابق با قیمت های جهانی افزایش یافته است.
پیش بینی: با توجه به روند صعودی قیمت طلای جهانی و همچنین افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال بهای طلا در بازارهای داخلی به روند خود ادامه دهد.

ارز:  قیمت ارز تثبیت شد

با تصویب افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا، دلار روند کاهشی خود را دنبال می کند. پیش از این، ارزش دلار آمریکا پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو در کنگره و آمارهای اقتصادی ضعیف، با کاهش نسبی روبرو شد. این در حالیست که بازار داخلی شاهد تداوم ثبات، آرامش و تعادل میزان عرضه و تقاضای ارز است که از منظر کارشناسان اجرایی شدن تعهدات توافق نامه ژنو، گسترش روابط اقتصادی خارجی و بازگشت دارایی های بلوکه شده به تداوم این روند و در عین حال به پویایی بیشتر بازار کمک شایانی کرده است. در حال حاضر، اوضاع بازار ارز نسبتاٌ آرام و تغییر قیمتها محدود است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تضعیف دلار جهانی بر نرخ رسمی دلار در بازار داخل تآثیر گذار بوده اما قیمت ارز بازار آزاد تثبیت شده است و بر همین منوال باقی خواهد ماند. اگر چه ممکن است بازار به دلیل افزایش حجم تقاضا نرخ ارز با افزایش مواجه شود اما دوامی نخواهد داشت و با شروع سال جدید دوباره کاهش خواهد داشت.
پیش بینی: نرخ ارزهای خارجی در بازار آزاد با توجه به افزایش تقاضا نوسان 20 الی 30 تومان را تجربه خواهد کرد.

مسکن:  توان خرید مردم چه زمانی افزایش می یابد؟

"قیمت ها در بازار مسکن به کف رسیده است". این جمله ای است که از سوی دلالان و برخی بنگاه ها مطرح می شود تا به این وسیله خریداران برای خرید مسکن ترغیب شوند تا با ورود آنها به بازار، خرید و فروش رونق بگیرد و قیمت ها هم از این پایین تر نیاید. این در حالی است که هنوز نرخ مسکن در شهر تهران بسیار بالاتر از قدرت خرید خانوار است و متقاضیان هنوز پول کافی برای خرید مسکن ندارند. اگر چه دولت با ارائه تسهیلات بانکی درصدد افزایش قدرت خرید برآمده است. اما افزایش سطح وام هم نتوانست تحرکی در بخش مسکن ایجاد کند. قلی خسروی رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است که رکودی که بخش مسکن وجود دارد تا نیمه اول سال 93 ادامه خواهد داشت. دلایل آن نیز، افزایش 35 درصد قیمت تراکم در سال آینده، شاخص تورم، ثبات اقتصادی که بدنبال ثبات سیاسی بوجود خواهد آمد همچنین با توجه به جهش قیمت ها در سال 91، چند سال طول خواهد کشید که مردم توان خرید مسکن را داشته باشند.
پیش بینی: با توجه به نابرابری قدرت خرید مردم به نسبت افزایش قیمت مسکن، این بازار به رکود خود ادمه خواهد داد.            

تعداد صفحات : 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 267
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 39
  • بازدید کلی : 1,848